Vzorec pogodbe o okvirnem sporazumu – določitev popusta na predčasna plačila

Vzorec pogodbe o okvirnem sporazumu – določitev popusta na predčasna plačila

18.08.2023

Državna revizijska komisija (v nadaljevanju: DKOM) je v zadevi št. 018-050/2023 Javni zavod Kraške lekarne Ilirska Bistrica odločala o vprašanju ali si lahko naročnik v vzorcu pogodbe okvirnega sporazuma določi popust na predčasna plačila. Med strankama revizijskega postopka je bilo sporno, ali je naročnik posamezne določbe dokumentacije v zvezi z oddajo javnega naročila, ki jih je vlagatelj izpostavljal v zahtevku za revizijo, oblikoval v skladu z določbami Zakona o javnem naročanju (v nadaljevanju: ZJN-3).

Vlagatelj je v zahtevku za revizijo navedel, da je zahteva glede popusta na predčasna plačila nesorazmerna in se zažira v pribitek ponudnika, saj je določen že visok delež popusta kot vstopni pogoj. Predčasno plačilo vlagatelju ne predstavlja nobene prednosti oz. ugodnosti, zaradi katere bi dal zahtevani popust. Naročnik je na drugi strani navedel, da omenjena določba predstavlja pravilo o zgornji (vrednostni) meji, po kateri je še pripravljen plačati enoto mere predmeta naročila. Na ponudnikih je odločitev, ali želijo sprejeti takšno naročnikovo omejitev plačevanja za predmet naročila.

V 9. členu vzorca okvirnega sporazuma je bilo določeno, da dobavitelj za plačila, izvedena v roku 15 ali več dni pred zapadlostjo, priznava naročniku popust na predčasna plačila v višini 0,20 % od zneska računa. Za obračunan popust dobavitelj naročniku mesečno izstavi dobropis.

Glede izpostavljene določbe vzorca okvirnega sporazuma je DKOM pojasnila, da se ne nanaša na fazo postopka oddaje javnega naročila, temveč na fazo izvajanja predmeta javnega naročila. Navedena določba vzorca pogodbe o sukcesivni dobavi zdravil na recept po stališču DKOM ne predstavlja niti pogoja za priznanje sposobnosti niti merila za ocenjevanje ponudb ali kakšne druge zahteve, ki bi jo moral ponudnik izpolniti ob oddaji ponudbe oz. zaradi katere ne bi mogel sodelovati v predmetnem postopku oddaje javnega naročila.

Vlagatelj ne glede na njen obstoj v postopku oddaje javnega naročila v zvezi z njo po stališču DKOM nima obveznosti, vezanih na pripravo ponudbe, oziroma obveznosti, vezanih na njegovo sodelovanje v postopku oddaje javnega naročila, saj se bo citirana določba uporabila šele po zaključenem postopku oddaje javnega naročila. Omenjena določba vzorca okvirnega sporazuma velja za vse gospodarske subjekte na enak način in v enakem obsegu (7. člen ZJN-3). Odločitev gospodarskega subjekta, ali bo sodeloval v postopku oddaje javnega naročila in v primeru predložitve najugodnejše ponudbe sklenil okvirni sporazum v vsebini, kot jo je določil naročnik, sodi v avtonomno poslovno sfero vsakega gospodarskega subjekta. Ali, kako in koliko bo gospodarski subjekt naročnikovo zahteve glede popusta na predčasna plačila upošteval pri oblikovanju cene oz. popustov, pa je po stališču DKOM poslovna odločitev vsakega gospodarskega subjekta, zato je revizijski zahtevek v obravnavanem delu zavrnila.

Na podlagi navedenega je DKOM presodila, da sporna določba vlagatelju ne otežuje ali preprečuje sodelovanja v postopku oddaje javnega naročila in kot taka ne posega v njegov položaj (potencialnega) ponudnika na način, da bi mu zaradi njih nastala pravno relevantna škoda v smislu 14. člen ZPVPJN.

 

Pripravila:

mag. Njives Prelog Neffat

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.